Archiwum z czerwiec, 2011

Mariusz Gąsiewski

Zapisy na 8 SEMcamp w Warszawie

Zgodnie z tym, co jakiś czas temu pisałem zapraszam na 8, tym razem dwudniowe spotkanie SEMcampu, które odbędzie się w Warszawie w Szkole Głównej Handlowej

  • 30 czerwca 2011 o godzinie 16.20 w auli A w budynku A Szkoły Głównej Handlowej ul Rakowiecka 24
  • 1 lipca 2011 o godzinie 16.20 w auli VII (na 3 piętrze) w budynku Głównym Szkoły Głównej Handlowej Al. Niepodległości 162

Dlaczego warto wybrać się na SEMcamp?

  • Możliwość zdobycia unikalnej wiedzy prawie za darmo
  • Możliwość spotkania szeregu specjalistów marketingu w wyszukiwarkach
  • Możliwość poszerzenia kontaktów, poznania osób z branży

O tym, że warto odwiedzać SEMcamp może świadczyć fakt, iż na ostatnim spotkaniu mieliśmy około 350 uczestników.

Czytaj dalej »

Co zrobić jeżeli chcemy w krótki czasie duży zasięg w obrębie Sieci reklamowej Google? Powiedzmy chcemy w tym samym czasie być obecnym w obrębie wielu kategorii Sieci reklamowej Google.

Jeżeli chcemy to zrobić w szybki i sprawny sposób, mamy 3 sposoby na to:

W tym artykule opiszę uzyskiwanie szerokiego zasięgu poprzez reklamę kierowaną na zainteresowania (tzw IBA od angielskiej nazwyInterest Based Advertising). Postaram się opisać zarówno te bardziej znane jak i mało znane aspekty tego kierowania reklamy.

Uwaga:
Metoda ta nie jest dostępna we wszystkich kontach, ale będzie dostępna bardzo niedługo

Czytaj dalej »

Google wprowadzilo nowa funkcjonalnosc w obrebie swojej Sieci reklamowej. Względny CTR (tak sie ona nazywa) pokaze, jak wyglada klikalnosc naszych reklam w Sieci reklamowej Google w odniesieniu do klikalnosci reklam innych reklamodawców, którzy wyswietlali sie na tych samych miejscach docelowych.

Jak oceniać rezultaty względnego CTR?

Wynik ponizej wartosci 1.0 pokaże, ze klikalność moich reklam jest niższa od klikalności reklam innych firm, które wyświetlily reklamę na tych samych witrynach w Sieci reklamowej (w obrebie tego samego formatu reklamy). Wynik powyżej wartosci 1.0 pokaże, że klikalność moich reklam jest wyższa od klikalności reklam innych firm, które wyświetliły reklamę na tych samych witrynach w Sieci reklamowej.

Względny CTR dla kampanii AdWords

Przyklad
Względny CTR 2.0 oznacza, ze klikalność moich reklam jest dwa razy wyższa od klikalności reklam innych reklamodawców, którzy wyświetlili reklamę na tych samych miejscach docelowych, co ja.

Jak dokładnie obliczany jest względny CTR?

Do obliczania względnego CTR bierzemy średnią wskaźników klikalności reklam, które biorą udział w aukcji o dane miejsce reklamowe w miejscu docelowym.

Względny CTR dla kampanii AdWords

Średni CTR = (0,1% + 0,5 + 0,2% + 0,05% + 0,1%)/5 = 0.19

Względny CTR (1 reklama) = CTR (1 reklama)/ Średni CTR = 0,1%/0,2% = 0.5
Względny CTR (2 reklama) = CTR (2 reklama)/ Średni CTR = 0,5%/0,2% = 2.5

Jak widać klikalność pierwszego reklamodawcy jest dość niska, drugiego dość wysoka.

Do czego przyda mi się informacja o względnym CTR w Sieci reklamowej?

Jak już kiedyś opisywałem w artykule: Jak ustalana jest pozycja reklam w Sieci partnerskiej Google? wskaźnik klikalności kreacji w Sieci reklamowej ma bezpośredni wpływ na ranking reklamodawcy w aukcji o wyświetlenie reklamy w danym miejscu docelowym. Efektywność reklamy w Sieci reklamowej Google jest sprowadzona do eCPM, czyli (efektywny CPM).

Upraszczając można powiedzieć, że wskaźnik klikalności decyduje o tym, ile zapłacimy za reklamę. Im wyższa klikalność tym stawka za kliknięcie będzie niższa na danym miejscu docelowym.

Czytaj dalej »

Mariusz Gąsiewski

Zmiany, zmiany :)

Ostatnio trochę mniej byłem aktywny na blogu (przejściowo). Nie byłbym sobą, gdybym się nie pochwalił przyczyną tego stanu rzeczy pomimo tego, że nie ma ona wiele wspólnego z marketingiem internetowym :).
Córeczka tatusia :).

Właśnie pojawiła się moja książka poświęcona reklamie w wyszukiwarkach dla małych i średnich firm. Książkę napisałem wspólnie z Przemkiem Modrzewskim, jednym z oficjalnych szkoleniowców Google, który zresztą od dość długiego czasu pomaga mi w organizacji SEMcampu.

Reklama w Google dla małych i średnich przedsiębiorstw

Co można znaleźć w książce?

Książka w odróżnieniu od mojego kursu AdWords nie była pisana jako kompendium wiedzy o AdWords i reklamie Google.

Miała ona być możliwie prostym przedstawieniem tematu reklamy w wyszukiwarkach. Staraliśmy się, aby treść napisana była łatwym przejrzystym językiem, obfitowała w kolorowe przykłady.

Reklama w Google dla małych i średnich przedsiębiorstw

Reklama w Google dla małych i średnich przedsiębiorstw

Dla kogo jest to książka?

Głównym odbiorcą książki są właściciele czy też pracownicy małych i średnich firm, którzy chcą nauczyć się tworzenia kampanii w AdWords.

Czytaj dalej »